Implementarea unui certificat de Securitate SSL genereaza modificari in activitatea echipelor de marketing digital

Octombrie 2017 a fost o luna de foc pentru marketerii digitali. Cauza este noul algoritm Google care va declasa site-urile care nu au implementat un certificat SSL, care sa ateste ca site-ul este securizat. Toti proprietarii de site-uri care cer date personale, parole sau date de card ale utilizatorilor sunt obligati sa implementeze un astfel de certificat care sa faca dovada faptului ca datele utilizatorilor sunt protejate.

Ionut Condruz, trainerul nostru de marketing digital, estimeaza ca volumul implementarii unor astfel de certificate va genera un boost al activitatii agentiilor digitale dar si scaderi de pozitii organice ale site-urilor ai caror administratori nu vor reusi sa implementeze aceste certificate.

Incepand din octombrie 2017, Chrome afiseaza un avertisment “nesigur” atunci cand utilizatorii introduc text intr-un formular pe o pagina fara certificat SSL chiar si daca sunt intr-o versiune incognito.

Pagina considerata de Google “nesigura” afisaza in fata adresei web acronimul HTTP, in timp ce pagina “sigura”, cea in care a fost instalat un certificat SSL are acronimul HTTPS. Se ajunge, astfel, in situatia in care pentru doua pagini identice ca si calitati de indexare, cea cu HTTPS sa fie afisata intr-o pozitie preferentiala.

HTTP este acronimul de la Hyper Text Transfer Protocol, protocol specific www (World Wide Web) care permite comunicarea cu site-urile dorite, explica trainerul de marketing digital“HTTPS este acronimul de la Hyper Text Transfer Protocol Secure iar site-urile care il utilizeaza sunt criptate. Ce inseamna ca sunt criptate? Toate informatiile colectate prin intermediul formularelor, sunt pastrate in siguranta, ferite de pericolul de a fi furate de hackeri sau alte persoane rau intentionate. Practic, la accesarea unui site care foloseste https singurii care au acces la informatii sunt utilizatorul de internet – client si serverul final. Exista doua tipuri de criptari: TSL (Transport Layer Security) si SSL (Secure Sockets Layer) care sporesc increderea utilizatorului de internet in relatia cu site-urile web, oferindu-ne certitudinea ca informatiile furnizate in mediul online cum ar fi conturi bancare, adrese de email sau parole raman private. HTTPs este un protocol utilizat pentru toate site-urile care solicita informatii confidentiale de la clientii sai. Vorbim aici de institutii bancare dar si de retele de socializare precum Facebook sau Twitter. Daca un site nu are acronimul HTTPS in bara de adrese, cel mai bine ar fi sa nu furnizati niciun fel de date cu caracter personal si implicit privat.” spune trainerul Creative Business Management, Ionut Condruz.

Trainerul ii sfatuieste pe toti detinatorii de domenii web sa achizitioneze un certificate SSL, pentru a evita penalizari din partea motorului de cautare. Un astfel de certificat poate costa intre 50 si 300 de euro, in functie de complexitatea site-ului si optiunile pe care le acopera.