Expertul in social media, Desirée Banugo: ”Cel mai bun plan de social media este sa intelegi scopul fiecarei platforme”

Expertul in social media, Desirée  Banugo, se va afla pentru prima data la Bucuresti, in data de 10 iunie, pentru a sustine un curs intensiv de Content writing in digital si social media, in cadrul unui program de training livrat de International School of Communication in parteneriat cu agentia noastra.

In premiera pe piata din Romania, participantii vor putea beneficia de experienta trainerului international, care a desfasurat numeroase campanii de marketing si social media pentru companii de renume international. Pe lista sa de clienti se regasesc: Lloyds Banking Group, IBM, Yahoo!, Shell, DeBeers, Jaguar, Vodafone si British Film Institute, iar partenerii agentiei includ Tequila, TMP, Wunderman & Rapp. Inainte de venirea sa in Romania, Desirée  Banugo a oferit cateva sfaturi utile pentru companiile care isi doresc sa devina influente pe retelele de socializare.

Inainte de a fi prezenta in social media, o companie trebuie sa aiba o strategie bine definita, sa isi cunoasca audienta si sa raspunda asteptarilor acesteia. Multe companii cheltuie sume considerabile pentru campanii de social media, dar fara a construi relatii cu proprii urmaritori.

Un scop bine definit

Prezenta unei companii in social media trebuie sa se incadreze in strategia generala de business. Este necesar sa se stabileasca scopul pentru care este creat contul respectiv, fie ca este pentru a distribui stirile companiei, pentru a genera vanzari sau pentru a implica colaboratorii, cumparatorii si urmaritorii. Expertul in social media, Desirée  Banugo, are un sfat util pentru companiile care isi doresc sa fie prezente in social media: ”Cel mai bun plan de social media este sa intelegi scopul fiecarei platforme si al contului respectiv. Asigura-te ca scopul contului si asteptarile sunt indeplinite de fiecare data cand un urmaritor sau un fan interactioneaza cu acesta”.

Timpul alocat este flexibil

In ceea ce priveste timpul necesar administrarii unui cont, trainerul este de parere ca nu exista un raspuns general la aceasta intrebare. ”Timpul necesar administrarii profilurilor de social media depinde foarte mult de formatul postarilor. De exemplu, generarea unui continut mai lung precum mini blogurile impune un timp mai mare fata de cel pentru forme de continut scurt precum meme”. De asemenea, in crearea de continut vizual este o diferenta semnificativa intre postarile cu imagini pentru care este necesar un timp mai redus, fata de continutul video care necesita timp de editare si de incarcare mai mare.

Cum comunica un influencer

Pentru a-si crea o reputatie impecabila si a fi perceputa ca o autoritate in domeniul de activitate, comunicare unei companii trebuie sa fie despre si pentru public. ”Influencerii au doua elemente cheie de atins: 1) trebuie sa isi cunoasca foarte bine audienta si 2) sa adauge valoare pietei la scara de zece ori mai mare a produselor sau serviciilor furnizate pentru a solutiona problemele si a garanta calitatea”, spune trainerul ISOC.

Intreaga comunicare trebuie sa fie centrata pe audienta, ceea ce ar trebui sa conduca la o rata a implicarii crescuta si la o relationare buna cu membrii comunitatii, alti influenceri sau urmaritori.

Desirée  Banugo are o vasta experienta in marketingul international si social media. In decursul carierei sale a proiectat si gestionat campanii de lansare in peste 30 de tari, in aproximativ 20 de industrii diferite.