Cinci lucruri pe care le poate face un copywriter pentru tine

In prezent, reclamele ne intampina la fiecare pas. Fie ca navigam pe internet sau pur si simplu ne plimbam intr-un oras, nu avem cum sa evitam expunerea la cel putin cateva zeci de reclame pe zi.

In spatele fiecarei reclame se afla un text, fie ca reclama vine sub forma video, audio, foto sau chiar afis stradal. Iar in spatele fiecarui text de reclama se afla un copywriter. In cadrul cursului de Initiere in Copywriting si Content Writing, trainerul Catalin Ionascu detaliaza toate aspectele pe care le implica atat munca unui copywriter cat si cea a unui content writer precum si tehnicile prin care acestia pot scrie texte calitative si eficiente.

Daca detii o afacere sau lucrezi in marketing si vrei sa iti faci cunoscute serviciile sau produsele, iata cinci moduri prin care un copywriter te poate ajuta.

Capteaza atentia publicului tau

Clientii tai, atunci cand cauta informatii online, de regula scriu ceea ce ii intereseaza. De aceea, datorita textului de pe site-ul tau, ei pot ajunge direct la tine.

Textul publicat pe site-ul tau trebuie sa fie adaptat publicului tinta si sa raspunda nevoilor si intereselor acestuia. Insa, un copywriter poate face mai mult de atat: sa creeze continut captivant atat pe site-ul tau, cat si pentru alte materiale folosite in comunicare: brosuri, cataloage, video-uri comerciale, landing page-uri, reclame pe Facebook si Google, newslettere etc.

Noile generatii schimba modul in care ne raportam la online si felul in care comunicam in mediul virtual. Un copywriter inspirat si bine informat te va ajuta sa iti adaptezi mesajul astfel incat sa fie relevant pentru categoria de public careia te adresezi. Fie ca alegi sa instruiesti o persoana din compania ta sau externalizezi aceste atributii, un copywriter este indispensabil.

Contribuie la procesul de branding

Stiai ca multe brand-uri internationale au crescut in urma unei campanii gandita de un copywriter creativ? Uneori, este nevoie de o singura idee buna, pentru a salva imaginea companiei sau pentru a-i creste popularitatea si vanzarile exponential.

Persoana abilitata ca sa vina cu ideile potrivite nu este alta decat copywriterul. Printre responsabilitatile lui se numara crearea de idei si concepte care sa aduca un plus de valoare imaginii companiei prin: modul de comunicare, limbajul folosit, materialele vizuale, sloganuri, tonalitatea sau chiar ideea care sta la baza unei campanii.

Prin aceste activitati, copywriterul contribuie la crearea unei imagini pozitive a brand-ului tau in mintea consumatorului si la crearea unor asocieri – cu anumite cuvinte, tonalitati, personaje, idei etc. Pe scurt: copywriterul are un rol decisiv in procesul de branding. Iar pe termen lung, acest lucru iti va aduce un mare plus de valoare.

Sprijina canalele de vanzare si distributie

Scopul principal al intregii activitati a copywriter-ului este sa te ajute sa vinzi. Fie ca e vorba de vanzarea de produse, servicii, evenimente, cursuri, idei sau pur si simplu imaginea brand-ului tau, copywriter-ul se axeaza strict pe vanzare.

Daca detii deja o serie de canale de vanzare si distributie, acestea sunt intotdeauna mai eficiente cu sprijinul unui copywriter. Prin ideile sale, prin textele pe care le creeaza, acesta contribuie la procesul de convingere al publicului tau tinta.

Fie ca este vorba de scrisori de vanzare, mape de prezentare folosite de agentii de vanzari, pagini de vanzare online, oferte sau email-uri comerciale, reclame radio, TV sau video online, orice material rezultat in urma eforturilor unui copywriter ia rolul unui agent de vanzari care functioneaza non-stop.

Mentine interactiunea cu audienta

Continutul pe care il creezi pentru platformele pe care se regaseste brandul tau, fie ca este vorba despre Facebook, Instagram, YouTube, website, pagini de vanzare sau chiar aplicatii mobile, trebuie sa fie realizat in asa fel incat sa genereze o implicare cat mai mare a publicului tau.

Traficul de pe un site, numarul de abonati sau de followers este irelevant daca nu exista si interactiune. Fiecare like, share, comentariu, abonare sau raspuns de orice fel te apropie de audienta ta si reprezinta o certitudine ca aceasta este interesata de brandul tau.

Toate interactiunile acestea ajuta la cresterea reach-ului organic, a vanzarilor, recomandarilor si lead-urilor. Astfel, interactiunea cu audienta te ajuta, pe termen lung, sa iti indeplinesti obiectivele de marketing.

Creste notorietatea afacerii tale

Toate activitatile mentionate mai sus contribuie, in mod direct, la cresterea notorietatii brand-ului tau. Fie ca vorbim de interactiune, fie ca vorbim de reclame sau actiuni care sa implice publicul tau tinta, ofera expunere afacerii tale.

In zilele noastre, metodele de promvoare online s-au dezvoltat atat de mult, incat sunt la indemana oricui sa le utilizeze. Insa, fara sprijinul unui copywriter, promovarea ar risca sa nu se diferentieze de cea a concurentei si, mai ales, sa nu fie memorabila. In felul acesta, riscul este ca bugetul alocat pentru campaniile tale sa iti aduca rezultate doar pe termen scurt.

De aceea, un copywriter este cel mai eficient om de vanzari pe care il poate avea compania ta. Prin actiunile sale, poti castiga numeroase beneficii pe termen lung.

Mai multe detalii despre cum sa realizezi o strategie de content marketing eficienta si sa stii ce sa scrii pentru a-ti indeplini obiectivele poti afla la cursul de Initiere in Copywriting si Content Writing si la Workshop-ul intensiv de Copywriting