3 reguli esentiale ale unei strategii de PR

Succesul companiilor moderne consta in comunicarea directa cu publicul si in crearea de contexte care sa favorizeze interactiunea si implicarea. Trainerul international Kelly Freeman este de parere ca un brand de succes este acela care strange in jurul lui o comunitatea bazata pe valori comune si relatii interumane construite. Pentru a dobandi notorietate si a-si consolida imaginea, un brand trebuie sa aiba o strategie de comunicare eficienta, sa isi cunoasca audienta si sa isi seteze obiective foarte clare, realizabile.  

Kelly Freeman, expert in comunicare, va fi prezenta la Bucuresti pentru cea de-a patra editie a programului Strategic Communication Training  in cadrul careia va sustine trei cursuri de comunicare: Strategii Avansate de PR, Strategic Event Management si Internal Communication.

In editiile precedente, trainerul si-a sfatuit cursantii sa aiba o gandire strategica: ”Cel mai bun sfat pentru cineva care lucreaza in PR este sa seteze obiective masurabile, sa se concentreze pe obtinerea unei baze evidente. De asemenea, o persoana care lucreaza in PR trebuie sa fie tenace, sa chestioneze totul si mai presus de orice sa ii placa ceea ce face, deoarece comunicarea este despre oameni!”, a spus trainerul britanic.

Demonstrarea eficientei

Cursul avansat sustinut de Kelly este concentrat in jurul ideii de strategie si de crearea unei campanii care sa aiba obiective masurabile si un raport clar al gradului de eficienta al acesteia. Impactul campaniei se poate masura prin setarea unor obiective SMART: specifice, masurabile, accesibile, realiste si incadrate in timp. Alte instrumente includ chestionare, poll-uri, focus grupuri, cercetare, click-uri.

Strategiile de PR sunt esentiale pentru orice brand care aspira sa isi consolideze imaginea si sa isi fidelizeze publicul.

”O campanie de PR te poate ajuta sa vinzi produse prin cresterea profilului companiei, evidentierea studiilor de caz, a celor care au utilizat cu succes produsele, prin endorsement si ambasadori de brand”, a spus Kelly Freeman.

Brand ambasadors si evenimente

Intr-o epoca digitala, comunicarea directa, fata in fata, este foarte importanta. Oamenii  simt nevoia de a fi implicati si de a asculta, astfel recunosc valoarea relatiilor interumane construite. In acest context este esential pentru succesul unei companii sa integreze in strategia de PR evenimente care sa implice cat mai multe persoane.

”A avea vorbitori instruiti, ambasadori de brand, evenimente, conferinte, programe de leadership si capacitatea de a oferi o comunicare vizuala ampla va fi intotdeauna o parte importanta a marketingului”, considera Kelly Freeman.

Reactii prompte si gestionarea crizelor

O companie trebuie sa fie intotdeauna pregatita pentru a gestiona situatiile neasteptate sau crizele de comunicare. Actionarea cat mai prompta si coerenta mesajului transmis sunt esentiale pentru brandurile sau companiile care se confrunta cu o criza de comunicare.  In lipsa unei reactii, o organizatie se poate confrunta cu riscuri de imagine majore similare cu cele provocate de stirile negative. Expertul in comunicare Kelly Freeman considera ca in gestionarea unei crize faza incipienta a acesteia este esentiala pentru gestionarea intregii probleme. Comunicarea trebuie sa se realizeze imediat dupa declansarea momentului de criza si sa se subordoneze unei strategii care sa ofere presei raspunsuri pentru principalele intrebari. ”Cea mai importanta ora a unei crize este prima, aceasta fiind si cea care determina felul in care stakeholderii si media vor dicta termenii crizei. Veti castiga incredere daca aveti pregatite declaratii si oameni care sa poata discuta rapid cu media”, a spus Kelly Freeman.

Kelly Freeman, cu o experienta de peste 25 de ani in comunicarea guvernamentala, se va afla pentru a patra oara la Bucuresti pentru a sustine trei cursuri intensive care fac parte dintr-un program de training avansat in comunicare. Cursurile sunt structurate pe module de o zi si sunt  organizate de International School of Communications din Londra in parteneriat cu Creative Business Management la Bucuresti in perioada 7 -10 iunie 2018.