Tu stii cum te ajuta expertul in resurse umane sa iti dezvolti afacerea?

Contrar opiniei comune, departamentul de HR are mult mai multe atributii decat recrutarea personalului si stabilirea concediilor. Ce face un HR? Cu totii stim ca omul de la HR elibereaza adeverinte si pregateste dosarele fiecarui angajat cu fisa postului detaliata, inregistreaza fiecare modificare din contract si fiecare schimbare de personal. Acestea sunt doar cateva dintre actiunile si responsabilitatile pe care le are in administrarea personalului. 

Rolul expertului de HR devine esential pentru afacere atunci cand acesta elaboreaza si implementeaza strategia de resurse umane si organizeaza activitatile companiei.

De asemenea, HR-ul are rolul decisiv in consilierea patronatului si a managerilor in probleme de resurse umane. El genereaza solutii prin feedback si mediere, gestioneaza situatiile tensionate si le rezolva prin negociere, consiliere si comunicare.

Tot HR este cel care se ocupa de evaluarea pozitiilor, intocmirea unui plan de cariera si a unui plan de succesiune pentru fiecare om din companie.

In plus, omul de HR organizeaza strategia companiei, adica sistemele de evaluare si dezvoltare personala, de orientare in cariera, strategiile de retentie si motivare a personalului. Motivarea angatilor este importanta atat pentru profitul firmei, cat si pentru dezvoltarea personala si eficientizarea muncii oamenilor. Fiecare om isi doreste sa indeplineasca o munca la care sa se priceapa si pentru care este apreciat. Astfel, angajatul va fi motivat si implicat in activitatea companiei si va dori sa ramana intr-o echipa in care se integreaza. Printre atributiile omului de HR se numara si analizarea performantei angajatilor companiei si evaluarea motivelor pentru care acestia pleaca, daca exista o rata mare a plecarilor din firma. O sursa valoroasa informatii referitoare la cauzele fluctuatiei de personal poate fi obtinuta cu ajutorul unui chestionar sau interviu aplicat la plecarea angajatilor.

Elaborarea si administrarea bugetului de personal si a rapoartelor specifice este tot in atributiile specialistului in resurse umane. Treaba lui este sa se asigure ca fiecare om face munca potrivita abilitatilor si experientei sale si ca este recompensat corespunzator pentru aceasta. El stabileste beneficiile si utilitatile pe care angajatii le au, precum asigurari medicale, decontarile de transport, zilele de concediu care ii revin fiecatuia sau taxe. Expertul in resurse umane monitorizeaza si analizeaza costurile actuale versus bugetul elaborat, dar si indicatorii de performanta a activitatii.

Desigur, omul de HR este acela care trebuie sa se ocupe de recrutare, adica de a gasi oamenii potriviti pentru companie. Organizeaza tot procesul de selectie a candidatilor, analizeaza CV-urile primite, stabileste interviurile si selecteaza oamenii competenti in functie de experienta si obiectivele lor. Iar apoi se asigura ca noii angajati sunt bine integrati si pregatiti. Adica organizeaza o perioada de training in care sa ii instruiasca practic pe acestia si sa se asigure ca sunt familiarizati cu procedurile, tehnicile si regulamentul intern al noului loc de munca.

Daca vrei sa inveti cum sa iti conturezi o strategie, primul pas este sa participi la cursul de Expert in Resurse Umane. Vei invata care sunt cele mai bune metode pe care le poti folosi in organizare, cum poti genera solutii eficiente si cum sa consiliezi managementul in probleme de resurse umane. 

Comments

Log in or register to post comments