Regula numarul 1 în online: Trebuie să fii prezent în rețelele în care publicul tău țintă este prezent

Alegerea plaformei sociale pentru comunicare poate fi o provocare în crearea unei strategii coerente. Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIn, Pinterest, YouTube sunt cele mai utilizate rețele de socializare dar nu neaparat si cele mai potrivite pentru orice tip de afacere, este de părere Ionuț Condruz, trainerul cursului de Social Media Optimization.  Potrivit acestuia, resursele interne ale unei companii, trebuie să fie alocate în mod eficient, prin selectarea celor mai potrivite medii de comunicare. Acest lucru poate fi făcut excusiv printr-o bună cunoaștere a audienței. Facebook și Linkedin rămân principalele favorite ale marketerilor online și cele care genereaza cele mai multe lead-uri în social media.

Cele mai bune metode de promovare pe rețelele de socializare conform trainerului sunt generarea de conținut cât mai atractiv pentru publicul țintă și investirea în postări sponsorizate. ”Nimic nu poate genera un impact mai mare decât promovarea unui conținut atractiv” spune trainer-l Ionuț Condruz.

Notorietatea unei pagini se obține prin promovarea unui conținut atractiv, de calitate și de interes pentru audiență. Cunoașterea publicului țintă și livrarea unui conținut calitativ pentru acesta sunt esențiale. Este important să știm că reach-ul unei postări în Facebook depinde de modalitatea de interacțiune a like-rilor cu postarea.  Acesta este de două tipuri: organic, natural sau plătit. ”Care este diferența dintre cele două tipuri de reach? Atunci când un utilizator vizualizează postarea prin intermediul unei reclame, a unui anunț sponsorizat, înseamnă că reach-ul este unul plătit. Atunci când contentul este atractiv, postarea este vizualizată în mod natural, fără a plăti promovarea ei, reach-ul care are loc este unul organic” ne explică Ionuț Condruz. Numărul vizitatorilor unici pe o postare este influențat de conținutul acestuia. Cea mai bună metodă de promovare pe Facebook este să oferi conținut atractiv pentru publicul tău care să îl determine să reacționeze, să comenteze și să share-uiască postarea. Pe lângă acesta puteți utiliza Facebook Ads pentru postări sponsorizate.
Una dintre principalele probleme cu care se confruntă Facebook este cea a ”Fake News”. În contextul în care oricine dispune de un calculator sau telefon cu conexiune la internet poate publica oricând, orice. Știrile sau informațiile false sunt deja parte din cotidian. În mediul online dezinformarea se realizează nu doar prin like-uri false, ci și prin conținut derutant sau fals. Recomandarea trainerului este să oferim publicului numai informații de care suntem siguri că sunt adevărate: ”Să nu uităm că internauții sunt cei care influențează în mod pozitiv sau negativ notorietatea unui brand. Astfel, atâta timp cât ne asigurăm că informațiile pe care le difuzăm sunt 100% conforme cu realitatea, nu trebuie să ne temem de butonul Fake News”.

Cum folosim Google+

O altă platformă recomandată pentru promovare este Google+. Conținutul postat în Google+ generează rezultate organice pentru site. Pentru a genera vizibilitate cât mai mare este esențial să distribuiți cât mai des conținut. Indiferent dacă alegeți să postați știri, articole, link-uri către pagina de produse sau servicii, fotografii în Google + acestea vor avea o vizibilitate rapidă.

Promovarea pe LinkedIn, când are succes?
Atunci când un angajator decide să investească în campanii de marketing în cadrul LinkedIn trebuie să se asigure că cei pe care îi vizează sunt activi pe această rețea. Un alt aspect pe care trebuie să îl aibă în vedere este profilul utilizatorului. Rolul acestei platforme este de a facilita conexiunea dintre angajator și forța de muncă. LinkedIn nu se bazează pe vânzările și achizițiile directe de bunuri sau servicii. Trainerul ne recomandă să ”lăsăm utilizatorul să ne descopere, fără a face o publicitate directă pentru un produs sau serviciu”. Acest lucru se poate realiza prin determinarea acestuia să conștientizeze o nevoie plecând de la mesaje informaționale. Avem la îndemână o serie de moduri atractive prin care putem stârni interesul publicului, precum infografice, prezentări, articole, wallpapers.
În ceea ce privește celelalte rețele sociale, trainerul recomandă să fie utilizate în funcție de publicul targetat: ”Decizia de a utiliza sau nu o rețea socială se ia în funcție de analiza buyer persona. Principiul este simplu: trebuie să fii prezent în rețelele în care publicul tău țintă este prezent”. Platforme precum Instagram, Youtube sau Snapchat sunt printre cele mai populare în rândul utilizatorilor tineri cu vârste sub 25 de ani.

Mai multe detalii despre care sunt cele mai eficiente tactici de social media pentru dezvoltarea unui brand și ce beneficii oferă utilizarea fiecărei rețele în parte pentru strategia globală de markeing puteți afla la cursul de Social Media Optimiziation organizat de Creative Business Management. Trainerul Ionuț Condruz are o experiență de peste 7 ani atât în Marketing, cât și în Management. În prezent oferă consultanță în comunicare online, în creare de strategii de promovare și în implementarea de metode de fidelizare a clienților.