La cursul lui Catalin, experimentam pe rand rolul de Copywriter si pe cel de Content Writer

Talentul este un atuu important pentru cei care vor sa se specializeze in Copywriting, Content Writing, Script Writing, PR sau oricare alta meserie creativa care se bazeaza pe scris. Insa, pentru a face trecerea de la talent la performanta, mai sunt necesare cateva abilitati.

Despre aceste abilitati va vorbi Catalin Ionascu, pe 2-3 septembrie, la cursul de Copywriting si Content Writing, dedicat incepatorilor, indiferent daca lucreaza sau nu in mediul publicitar. Scopul cursului este sa ofere tuturor celor interesati o mostra despre ce inseamna job-ul unui Copywriter si cel al unui Content Writer si sa preia ambele roluri, pe parcursul celor doua zile.

Copywriting sau Content Writing? Asta este intrebarea!

Unul din cele mai importante lucruri pe care le invata participantii la acest curs este diferenta intre cele doua tipuri de scris: Copy si Content. In momentul de fata, foarte putini specialisti in marketing din Romania fac distinctie intre ele.

Profilul unui Content Writer este diferit de cel al unui Copywriter, atat la nivelul personalitatii cat si al atributiilor. Fiecare are alt rol, iar la cursul de initiere participantii vor putea juca, pe rand, ambele roluri, ca sa afle ceea ce li se potriveste.

Este un curs ideal pentru cei care sunt la inceput de drum in acest domeniu. Te ajuta, in primul rand, sa intelegi foarte bine diferenta dintre content writer si copywriter pentru a-ti da seama ce ti se potriveste. Iar cadrul prietenos iti da curaj sa interactionezi si sa pui orice intrebare. Vei pleca mai sigur pe ceea ce stii si cu o multime de noi informatii pe care sa le aplici de acum incolo.” spune Noa Lupu, fosta cursanta.

De aceea, prima zi a cursului este dedicata initierii in Content Writing, iar a doua zi este pentru Copywriting si mijloacele online dedicate. Fiecare metoda de scris are particularitatile ei si propriile reguli, pe care participantii le vor descoperi in cadrul sectiunii teoretice.

Copywriting si Content Writing in 3 pasi

#1 Organizare

In orice domeniu este nevoie de organizare si planificare. De aceea, rolul acestui curs este sa ofere participantilor toate instrumentele si metodele de care au nevoie ca sa isi organizeze activitatea de creare de continut.

Cursantii lucreaza pe o serie de template-uri pe care le vor putea folosi apoi oricand, in activitatea lor. Cateva dintre ele sunt: profilul buyer persona, planul de cuvinte cheie, planul editorial pentru blog si Facebook, planul de continut pentru website si magazin online, structura unui articol de blog.

In Copywriting si Content Writing, orice cuvant scris trebuie sa respecte planul stabilit initial, iar pentru orice text scris se va realiza un plan.

#2 Strategie

Inainte de a scrie primul cuvant intr-un nou document Word, trebuie stabilit contextul pentru textul ce urmeaza a fi creat. Orice text scris trebuie sa faca parte dintr-un mecanism care are rolul de a contribui la indeplinirea obiectivelor de marketing.  Cele mai importante instrumente care stau la baza activitatii de Copywriting si Content Writing sunt brief-ul creativ, respectiv strategia de content marketing.

#3 Reguli si restrictii

Unde mai este distractia daca iti este permis sa faci ce vrei? Copywriterii si content writerii se lupta zi de zi cu restrictiile impuse de canalele de comunicare.

La curs vorbesc despre principalele reguli de SEO pe care trebuie sa le respecti cand scrii un articol pe blog, o descriere de produs sau de serviciu pe site. De asemenea, exersez cu cursantii abilitatea de a scrie un text scurt pentru o reclama de Facebook sau un banner de Google AdWords.
De multe ori, restrictiile ne fac mai creativi. Tu cum ai scrie un text de vanzare pentru un produs sau serviciu de pe site-ul tau, in doar 65 de caractere?” spune  trainerul Catalin Ionascu.

Ce urmeaza dupa absolvire

Scopul cursului de initiere in Copywriting si Content Writing poate fi diferit pentru fiecare participant. In cazul celor care doresc sa devina specialisti, un singur curs nu este suficient, insa este necesar ca sa isi puna bazele si sa aiba la indemana toate instrumentele necesare ca sa inceapa sa exerseze.

Participantii care doresc aprofundare si sa isi eficientizeze scrisul sunt asteptati la workshop-ul intensiv de Copywriting si Content Writing, pe 14-15 octombrie. Aici, se pleaca de la premisa ca teoria este deja stiuta, iar accentul se pune pe exersarea scrisului si feedback punctual. 

Despre trainer

Catalin Ionascu: de peste 6 ani, este specializat in crearea de continut informativ si publicitar pentru companiile romanesti si internationale. De-a lungul timpului a scris si publicat peste 2000 de articole, a sustinut peste 600 de ore de training si a lucrat cu aproximativ 300 de companii. Catalin este fondatorul agentiei Romanian Copywriter, prima agentie specializata exclusiv in Content Writing si Copywriting din Brasov.