Ce vor sponsorii in evenimente? 78% dintre ei cer interactiune prin tehnologie

Atragerea sponsorilor pentru evenimentele de business este preocuparea principala pentru mai mult de jumatate dintre organizatorii de evenimente din toata lumea. Un recent studiu realizat de EventsMB arata ca event plannerii se confrunta cu aceleasi probleme, indiferent de structura business-ului pe care il detin. Paradoxal, spun autorii studiului, piata de sponsorizari la nivel global este intr-o permanenta crestere. Potrivit raportului IEG Sponsorship (considerat de majoritatea expertilor cea mai relevanta sursa de informatie in domeniu) bugetele globale de sponsorizare vor ajunge, in 2017, la 62,8 miliarde de dolari, in crestere cu 4,5% fata de anul trecut.

Raportul intitulat The Future of Event Sponsorship prezinta o imagine globala a veniturilor generate de sponsori dar si modul in care tehnologia joaca un rol esential in schimbarea regulilor clasice de sponsorizare. Peste 84% din organizatorii de conferinte cred ca tehnologia are un rol foarte important in monetizarea evenimentelor prin sponsorizari, se arata in studiul realizat de EventsMB.

14% dintre organizatorii de evenimente nu au acces sau aleg sa nu foloseasca tehnologia in evenimente, cu toate ca utilizarea acesteia ofera avantaje considerabile precum o vizibilitate mai mare pentru sponsori si usureaza munca organizatorilor. Digitalizarea evenimentului ar putea oferi sponsorilor ceea ce acestia isi doresc: expunere cat mai mare si beneficii clare, cuantificabile.  

Statisticile prezentate in studiul celor de la EventsMB sunt relevante pentru piata din Romania doar in masura in care organizatorii de evenimente vor lua decizia strategica de a digitaliza evenimentele. In acest moment, mai putin de 20% dintre event planerii de business folosesc tehnologia in evenimentele lor”, sustine Bianca Preda, trainerul cursului de Planificarea si organizarea evenimentelor.

Pentru a realiza un eveniment de succes este nevoie de finantare, iar o parte foarte importanta in alcatuirea bugetului o constituie brandurile partenere. 53% dintre organizatorii de evenimente sustin ca au probleme in a obtine sponsorizari pentru evenimentele pe care le organizeaza. De foarte multe ori lipsa fondurilor pune in pericol defasurarea evenimentului. Potrivit aceluiasi studiu, doar 10% dintre evenimentele corporate se desfasoara in lipsa unei sponsorizari. 

78% dintre profesionisti spun ca utilizeaza tehnologia pentru a-si pastra sponsorii fericiti. Cerintele acestora au crescut tot mai mult, iar sponsorizarile traditionale bazate pe aparitia logo-ului si roll-up-ului nu mai sunt suficiente si nici eficiente. Tehnologia ii poate ajuta pe organizatorii de evenimente pentru a crea oferte creative. De asemenea, ii ajuta la economisirea timpului si faciliteaza obtinerea rapoartelor si statisticilor.

Din analizele efectuate de agentia Creative Business Management reiese ca foarte putini organizatori de evenimente aflati la inceput de drum stiu care sunt resursele tehnologice in event management si sunt reticenti in a le folosi. Cea mai mare problema legata de finantarea evenimentelor este lipsa sponsorilor sau bugetele foarte mici alocate pentru proiectele de business. 

Construirea unei relatii de durata cu sponsorii este avantajoasa pentru ambele parti. 49% dintre event plannerii de business depind de sponsorizari. Acestea asigura aproximativ 25% din veniturile generate de industria de evenimente corporatiste.

In continuare, evenimentele B2B sunt vazute ca cele mai eficiente instrumente de marketing. Beneficiile cuantificabile pe care le au in urma colaborarii sunt cele care determina brandurile sa sustina un anumit eveniment. Fie ca este vorba despre responsabilitate sociala, filantropie corporatista sau atragerea de noi consumatori, sponsorii sunt importanti pentru a le oferi participantilor nu doar un eveniment, ci o experienta. Event plannerii trebuie sa gaseasca solutii creative si sa determine care sponsori sunt importanti pentru audienta pe care o vizeaza.

Studiul realizat de compania americana a relevat si cele mai mari nemultumiri pe care le identifica profesionistii in raport cu sponsorii. Lipsa finantarilor este pe primul loc in topul nemultumirilor pentru 51% dintre event planneri. 46% dintre ei se plang de nerespectarea deadline-urilor de catre sponsori, iar 43% spun ca nu pot masura impactul expunerii sponsorului, iar 21% se simt frustrati de cererile tot mai mari ale sponsorilor. Autorii studiului sunt de parere ca aceste impedimente pot fi depasite sau imbunatatite cu ajutorul tehnologiei. 

77% dintre participantii la studiu au declarat ca folosesc tehnologia pentru a-si tine sponsorii fericiti. “Folosirea tehnologiei in evenimente ne permite sa recunoastem moduri de actiune ale participantilor si sa facem recomadari in functie de pattern-urile acestea. Computerele pot face aceasta munca mult mai eficient decat oamenii” se arata in studiu. Studiul a fost realizat pe un esantion de 438 specialisti in evenimente.