Blogul este locul in care companiile devin umane

Blogul este solutia pentru companiile care vor sa explice ceea ce fac, unde limbajul corporatist devine uman, iar cititorii pot cunoaste o alta latura a produselor. Pe blog este interactivitate, sunt subliniate aspectele emotionale ale brandului, nu cele legate de pret sau caracteristici.

Daca vreti sa aveti un blog popular trebuie sa tineti cont de cateva aspecte.

1.       Scrieti articole relevante, nu prezentari.

Oferiti oamenilor informatia de care au nevoie. Majoritatea cititorilor care ajung prima data pe blogul vostru au cautat ceva specific. Cei care vor ramane si vor reveni sunt cei care vor gasi informatii utile pe care sa isi doreasca sa le citeasca. Blogul este un spatiu in care puteti sa renuntati la limbajul specializat si sa apelati la acea latura emotionala, afectiva a publicului. Va puteti folosi de imagini relevante pentru subiect, povesti, si testimoniale. Trebuie sa va axati pe felul in care produsul sau serviciul vostru il face pe consumator sa se simta, amintirile pe care i le provoaca.

2.       Oferiti informatii noi sau cel putin foarte bine documentate

Ceea ce va va diferentia de celelalte companii din domeniul vostru de activitate este calitatea continutului pe care il creati. Daca vreti sa va pozitionati ca o autoritate in sfera voastra de lucru nu oferiti informatii vagi sau nesigure. Publicul va reveni doar daca va gasi pe blogul vostru materiale unice, complete, bine documentate care sa raspunda cerintelor si nevoilor pe care acesta le are.  

3.       Urmariti tendintele in domeniul vostru si explicati-le publicului

Un aspect foarte important pe care nu trebuie sa il ignorati este documentarea. Daca vreti sa aveti un blog care sa genereze vizibilitate trebuie sa fiti intotdeauna informati. Urmariti tendintele din domeniu, noutatile si evenimentele si scrieti despre acestea intr-un mod accesibil publicului. Cititorii vostri vor putea sa impartaseasca articolele pe paginile personale de pe retelele de socializare, iar acest lucru va va asigura un trafic mai mare.

4.       Folositi un limbaj cat mai accesibil si adaptat publicului

Trebuie sa aveti in vedere ca majoritatea cititorilor blogului vostru nu sunt specialisti in domeniul in care activati. Este foarte important sa adaptati limbajul pentru publicul vostru tinta. Blogul va ofera posibilitatea de a umaniza limbajul corporatist. Evitati o exprimare ultra specializata in favoarea uneia mai prietenoasa si accesibila. De asemenea, un alt lucru de care trebuie sa tineti cont este aspectul general al blogului. Incercati sa il faceti cat mai interactiv si mai usor de utilizat. Folositi categorii cu ajutorul carora cititorii sa caute in arhiva blogului. Structura textului trebuie sa fie usor de urmarit pe orice dispozitiv.

5.       Creati un spatiu interactiv

Blogul este interactiv si trebuie sa tineti legatura cu cei care va citesc. Consumatorii va pot scrie comentarii si va pot adresa intrebari. Raspundeti tuturor mesajelor intr-un mod politicos si amabil furnizand informatia care a fost ceruta. Puneti la dispozitia consumatorilor un formular de abonare la newsletter sau la articolele publicate de voi.  O parte dintre cititori vor dori sa impartaseasca informatii de pe blogul vostru. Trebuie sa va asigurati ca aveti la indemana butoanele de share pe toate retelele de socializare disponibile si ca aveti un continut care se poate adapta si poate fi citit de pe orice dispozitiv.

Puteti exersa scrisul si puteti obtine feedback constructiv pentru blogul vostru la workshop-ul intensiv de Copywriting. La acest curs, practica si exercitiile de scris vor lua locul in mare parte teoriei. Daca vreti sa va imbunatatiti modul de a scrie continut pe blog si sa contribuiti la obiectivele de marketing online prin intermediul continutului creat va puteti inscrie la workshopul din 24-25 iunie.

Catalin Ionascu, trainerul cursului, scrie continut online pentru companii romanesti si internationale, iar din 2012 a infiintat Romanian Copywriter, un blog care a ajuns cea mai mare comunitate de content writeri si copywriteri din Romania.